Etichete

, , , , , , ,

Sub genericul „Vine, vine primăvara!” :

A venit vremea să-mi plantez răsadurile, adică să le mut din sertarul-seră în penarul-tetrariu, unde au mereu un bec deasupra capului așa că se pot roti evolutiv și revoluționar în jurul lui. Am să prezint pe rând cele trei instrumente de scris, deși este o denumire convențională, ele depășindu-și demult condiția de obiecte concrete.

Foto Ben Goossens photo.net

De la stânga la dreapta, nu le-am numerotat pentru că ar fi înjositor:

Creionul de scris gândurile altora este un altoi desprins dintr-un fost creion chimic de la care a moștenit o chimie neobișnuită. Am să menționez numai că este atras de obiecte care, evident, nu vor răspunde niciodată pasiunii sale, cum ar fi stâlpul de beton ce susține semaforul din colțul străzii. În câteva rânduri, când îl duceam la fereastră să vadă stâlpul i-am explicat imcompatibilitatea dintre ei dar m-a răspuns morocănos că noi, oamenii, suntem plini de prejudecăți. În rest, este un bun profesionist și redă cu o exactitate de 99,9 % gândurile persoanelor la care mă gândesc cel mult un minut. Ex.: La ce se gândea Dali în dimineața cutare, ora cutare. Și el începe repede să scrie: Se gândea la coafura Galei și la posibilitatea de a o picta sub formă de turn Babel.

Pixul de scris asemeni altora. Își spune pix pentru că este un creion care s-a desprins dintr-un pix, ocazie cu care și-a pierdut pasta.Totuși altoiul a prins și speră că în curând i se va regenera și pasta, pe care o consideră esența lui. Suferă de sindromul membrului fantomă și se poartă ca și cum ar avea pastă. Are chiar halucinații pe tema asta insistând că este un purtător de pastă, de dinți, de pește, de șters, etc.  Și el își face treaba cu precizie. Ex: îi ceri să scrie cum ar fi descris-o Sartre pe bătrânica de pe bancă, el scrie: ca pe un vierme a cărui condamnare se apropie de sfârșit etc

Pensula care redă culoarea gândurilor nu are particularități excentrice. Firele sale de păr sunt neuroni cu terminații tactile pe care le folosește pentru a intra in conexiune cu gândurile ce se cer colorate, apoi trece la treabă. Din când în când îmi cere o oglindă pentru că ține foarte mult la imaginea ei.

